Para pengunjung

Saturday, May 14, 2011

Walau dimanapun kita berada, kita masih dibwah langit yg sama..PART II.

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani..

Sekarang jam kat laptop aku kol 3:06 pagi. guruh da berbunyi kat luar tu, tp aku still x leh tido.

Apsal x tido lagi?

Entah. mata rase tak mengantuk. Padahal td cakap ngn dia nak tdo dah. haha. Politik aku. biasalah. :)

Kenapa tajuk entry kali nie siap ade part II tu?

sebab dah ade part I. kat SINI..

Kalau mase part I dulu aku cite pasal kelas nilam, part II nie aku nak cite pasal:

Kelas 5 Zamrud 09 Mrsm Muar.

atau mungkin juga dikenali sebagai ZOOmrud. ^^

Yang terdiri drpd pelbagai homeroom, bervariasi kelas tetapi tetap bersatu. ALL STARS. :)

Kami! ^^
Kenapa ZOOmrud? 

Sebab kelas nie meriah sangat. ala-ala zoo dah. huu~

Ayat kami?

"we must aim for the moon, so that if we fall, we will fall among the stars"

Ayat mse wat essay spc. haha. btw, jom aku cerita pasal sorg sorang2.. :)


 Nie presiden kelas zamrud nie. Nasrul Naim bin Jantraz. Amik kau aku bg name penuh. Seorang yang sangat ceria, and suka melompat2. Haha ^^ Currently student UIA. 


  Ok, nie plak naib presiden kelas aku tu. Tiara Shafira Kamisan. Nama seindah tuannya. Dulu dok sebelah aku mase kat kelas. kwn gelak aku nie. ^^ Naim pggil dy Shafira, dy pggil naim nasrul. alalala~ haha


Memperkenalkan... Lidya Azrina Haris! Pun nama secantik pemiliknya. Kami berdua punye tarikh bufday sama, so memang byk prsamaan ktorg. kembar. :). tp lidya lagi cantik n pandai dari aku lah. for sure~ kalau nak cite pasal dy nie, pnjang sgt. one word to describe her, terbaik!. ^^


Cassy Kee! err ke Kee Cas Sy? ala-ala la, aku pun confuse ngn pusingan nama dy nie. Cina nie hebat main piano, n dulu2 aku, lidya n cassy nie suka berkicau sme2. *bergosip* :) mcm2 mnde ktorg share. Hey! rindu kau lah! ^^


Ku Ashman. name pendek yg athie bagi utk dia nie, kuman. haha. Genius, n kalau aku tengok roti butterscoth, mesti aku ingat dy nie. Sebab ade sekali tu mase f.5, dy masuk kelas bwk roti tu. n dlm mase x smpai 5 minit, da licin. hehe




Intan Syakeela Ahmad Bastamam. Member aku dari Nilam, smpai ke zamrud.Satu-satunya melayu yang dapat 4 flat mse batch aku dulu. My shoulder to cry on, smpy skrg. Antara org2 yg aku carik klw aku tension tahap giga. ^^


Abdul Razzak. Name lainnye, abang aji or kuda. Sebab dulu kat maktab dy men kuda kepang, n x silap aku name abg aji tu dia nie dapat sebab mse tu dy botak. Athie gak yg bg name. eh betul ke x ek? hehe




Ok, nie kes aku nak save gambar. haha. yang kiri Nevashini, yang kanan kayalvilli. Dua-dua pun aku suka. semua pun aku suka. haha. Neva nie member dari nilam jugak. :) yang kayal nie pulak, asal aku g toilet mase nak mula prep, (kes nak betulkan tudung), dy mesti ade! haha ^^. rindu korang dua. :)


Lishaalini. Eh betul x aku eja nie? huhu. LDP kelas aku. sangat ceria, n bijak. :)




Carryn Ong, atau Ong Kar Ying. Dok bakri je same dengan aku. hehe. sangat cute, n sangat suka senyum. ^^


Haziqah S.Hamid. Orang kluang. Roomate lidya mse f.5. LDP yg cntik. mase f.5 dulu aku suka pinjam cermin dy. hehe




Arvindran. Sgt suka panggil aku monyet, smpai sekarang. :p. bijaksana. 4 flatter. Dulu berebut penasihat utk project sem type III ngn aku. sape cikgu bertuah tu? cikgu rozaki. :)


Wong Chian vern. or kalau da susah sgt nak panggil name dy yang panjang tu, paggil dy seven. ^^ mase f.5 dulu bilik dy sebelah bilik aku. n dy de batman yg dy suke sgt tayang2 kat aku, n hasilnya dia akan dibaling oleh makhluk pink aku. HAHA :p




Haziqah Barom. kembar Haziqah S.Hamid. Same2 ngan aku kat utm smpai skrg, tp course lain2. Dulu2 kalau aku migrain mesti aku dtg bilik dy nie, mintak athie urut. :)


Wan Abdul Hakim.  Ayam. Dak utp skrg.Dgr2 mkin hot kt sne. ^^ Presiden PRS aku dulu. err, pernah gaduh besar ngn dia nie sekali. huhu




Rasyid. member sampai ke utm skrg. tp lain2 course lah.Dulu2 mase mentor mentee, aku ngan acit nie mesti brlumba mentee sape smpai dulu. sebab mentee2 kami suka ponteng. T_T . Dia nie bakal jutawan katanya. kalau da kaye tu, jgn lupe blnje aku makan roti pisang N24 ye. ^^



Dinie Ashraf Md Azman. same-same 4 nilam, same-same 5 zamrud. same-same seksyen 2 mase forecast. Nasib bek len course. skrg, asal abis musim2 test je, mesti dy, acit,iqa,sue,fara,kodek n etc ajak p karok. haha. dulu bukan men rajin g gaduh2 ngn dy nie. skrg nak gaduh pun takut. ye ar,rank  palapes tu. haha~


Nie pun kes aku nak save gambar. haha. Nur Izzati n Nur Farahin. Ejad n sifook. Sifook nie name lain dy katak. pun aku da lupe cm ne leh dapat katak tu. huhu. kawan baik smpai skrg. Dua-dua dak utp. Same comel. ^^


\
Gambar kelas mase f.5. Okeh total ahli kelas aku nie 25 orang, tp klw tolak aku,cume 20 org je yg aku dpt cilok gmba dorg dri fb, sebab 4 yang lain tu x de fb@deactive. siapakah mereka??

King Muhammad afiq! ( berdiri barisan belakang, paling kiri)

Act name betul dia Raja Muhammad Afiq. Hebat kelas aku, raja ade ku ade. hehe. Tp sume pggil raja nie king. kecuali cikgu esah kot. dengarnya sekarang nak amik double dgree kat UIA tu. bakal lawyer. :)

Siti Hajar Bakar( Barisan kedua, 4 dari kiri)

Ade fb. tp aku x jmpe gmba yg sesuai utk dicilok. Amirah amal islami (BADA) maktab aku. kecil2 cili padi. bakal cikgu nie. :)

Fatin Athirah Mohamad (tengah2 barisan ke2, antara lisha n kayal)

Athie. atau nama lainnya T-rex. jangan tanye aku kenapa. haha. satu2 nye dak batch aku yang amik spc uitm-akaun gne result trial. dulu asal aku migrain je, mesti aku carik dy nie. huu~

Nor Syahirah Jamadi(barisan ke2, 3 dari kiri)

Sahabat same2 ngn aku kt utm. bezanya, aku amik maths pure, dy amik maths industri. Mase forecast dulu aku cukup suka mengadu kat dia nie. n mase f.5 dulu, semua lab aku dok sebelah dy. chem, bio, fizik. semuanya, :)

And last but not least,

Ahmad mustaqim

Mus. Member yg paling x dpt dikesan dy kat ne skg. Dulu2 mase kat maktab, dak mus nie kire high-tech ea. pasal laptop sume serah kat dy. :)


 Rumah kecil kami...Gila ganas aku duduk. haha



Macam2 memori ade bersama mereka-mereka nie. Kelas mentor terbaik, kelas tgkatan 5 terkotor, mcm2 lah. Sangat rindu kat diorg sume. Ade yang da otw ng p oversea cm lidya,ashman.. ade gak yang duduk jauh kat utara, cam king..

Ala yg dok dekat ngan aku cam seven,sifook,ejad pun aku x jumpe. yg jauh apetah lagi. huu~masing2 da punye life sendiri, tp kenangan kita tetap bersama..

Harap sangat-sangat dpt jumpa korang sume 18 mei nie. sme-sme balik maktab amik sijil. aku de berkajang2 cerita nak cite ngan korang nie. :)

"Manusia berubah..
Kau berubah,, aku berubah..
Yang tak berubah tu hati kita..
Sekali kawan selamanya tetap kawan"

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Bile next reunion? 

Tunggu aku kawin, t aku jemput korg balik bakri ramai2 k. HAHA

n ingatlah...

Walau dimana pun kita berada, kita masih dibwah langit yang sama. :)

end..4:12 am

P/S: Actually ak wat entry nie 13/5/2011, tp blogspot under maintenance plak, 2 psl lmbt publish.~


ii) Banyak tag yg aku x jawap lagi, sebab aku ngah gile edit template n header blog. sabar ea korg.. ^^


iii) pe pndapat korg psl template nie? aku rse cm hodoh. korg rse?


iv) En Hasrul Akhmal, gud luk utk LI awk tu. :)

6 comments:

doremi said...

ko mmg ade kenangan setiap org kan?? ^^
suke2! and aku plg suke dpt kelas terkototr~~ haha

doremi said...

^^

Lidya Azrina said...

hahaha,.. touching aku bace mike..!!
thank you for appreciating our friendship!

Nur Amira Ramli said...

aku syg korang. :)

Dinie Asyraf said...

kelas terkotor ek...

Anonymous said...

When will you post again ? Been looking forward to this !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...