Para pengunjung

Sunday, May 29, 2011

CONTEST | GUA HEBAT, MAU LAWAN?

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani..

Untuk contest kali nie, aku telah ditag oleh Inche Hasrul Akhmal.

Da lame da dia tag, x sempat je nak buat. :)

So mari mulakan..



1) Da lame dah follow blog Inche Syafiq  nie.. :)

2)Ok Done.

3)Cite Kenapa Aku rase aku hebat..

 Dalam umur aku yang lagi 3 bulan nak menjejak 19 tahun nie,, da 4 kali maut hampir menjemput aku..

X percaya? :)

Kali pertama, mase lahir.. aku lahir songsang. tangan aku keluar dulu sebelah. Dan yang jadi mak aku lagi seksa mase bersalinkan aku, mak aku bersalin normal. bukan operation. mase tu aku memang dah hampir lemas dlm kandungan, tp Alhamdulillah, aku selamat. syukur padaNya. :)

Kali kedua, mase umur aku setahun. Mase tu, ayah bawak kete nissan. Excident kat parit bulat, parit jawa muar. Kebetulan mase tu ayah tutup air cond, bukak tingkap. Accident dengan lori. Mase kalut-kalut tu, mak aku panik, dan dia tercampak aku ke luar tingkap. fuhh.. juga satu keajaiban, aku selamat. sekali lagi, syukur padaNya. Alhamdulillah. :)

Kali ketiga, mase umur aku 4 tahun. Mase nie, kami sekeluarga g berkelah kat Pengkalan Balak, Melaka. Act family day, ramai2 lah. Mase tu pantai tu cantik lagi, x macam sekarang. Aku memang seorg yg sgt suka air, dan x reti takut. (mase tu lah). Jadi aku yang mase tu baru 4 tahun, (bayangkan betapa pendeknya aku mase tu), hampir lemas sebab g main air sorg2 hingga dibawa ombak hampir ke tengah laut. Mase org dok sibuk2 cari aku, nasib baik ayah perasan aku ngah timbul tenggelam kat tengah laut. Sekali lagi, Syukur padaNya. Alhamdulillah. :)

Kali keempat, Mase aku darjah 5. 11 tahunlah. Aku kene appendix. Aku nie dari kecik memang spesies manusia takut ubat. So sakit mcm mana pun, aku x kan cakap ngan mak or ayah. Mase tu, dah terlampau sakit smpai aku dah x boleh berdiri, baru cakap ngan mak. Rupanya, appendix aku dah tahap akhir. Terus je operate, then Syukur Alhamdulillah, aku selamat. Pesakit yang operate same2 ngan aku mase tu, juga appendix tahap akhir, meninggal dunia. huuu~ And lepas operate, aku kene demam panas sampay 40 drjah celcius. Sebabnya, aku x makan ubat. Nasib baik aku x cacat kan. syukur padaNya. :)

Dalam hidup aku, dah 2 kali mak aku naik ambulans sebab aku. sekali mase bersalinkan aku, sekali mase aku kne appendix. ish3..

Yang hebat tu Allah s.w.t, sebab masih memberi peluang kepada aku untuk terus bernafas sampai sekarang.
Setiap yang terjadi tu pasti punya hikmah yang tesendiri. Maha Besar Allah! :)

4) aku nak tag:

http://haziqahbarom.blogspot.com/
http://dasyraf2.blogspot.com/
 
:)
P/S: Doakan aku dapat keje kat bookstore tu k! :)

4 comments:

a t i e n :) said...

peeerrgghh . mengerikian . boleh menang lah . btw , gud luck ;D

farah said...

wawww. siryes hebat mike !

Nur Amira Ramli said...

@atien: tq2. :)
@fareq: err. hehe.. :)

sangat setia said...

taniah menag contest :)


yup. Allah the Almighty :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...