Para pengunjung

Tuesday, November 22, 2011

Realiti hidup | Semangat tu penting! :)

Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha mengasihani..

Weekend lepas aku pergi ke XPDC Berakit Sg Lipis, anjuran SRM-SRC. Yg dimana aku telah diassign jadi pengarah program, dibantu Shahidan bg pihak src. Syukur semuanya lancar :)



Tapi untuk entry nie aku bukan nak bercerita ttg XPDC yg serius terbaik tu, sebab gambar2 masih tiada, tak best ea nak cerita kan? Tapi aku nak cerita tentang kisah seorang sahabat aku nie :)


Kami geng gunung. Memang sekepala. Sama-sama pencinta alam. Cuma dia lagi hebat, sanggup save duit, keje part time semata-mata nak join pelbagai xpdc, aku cuma guna duit mana yang ada. Kalau tak de duit, tak pergi lah. huhu

Hijau :)
Sekian lama lost contact, kami bersua lagi di XPDC Berakit weekend lepas.Saling bertukar berita. Aku baru tau yang dia dah pun pindah ipt. Dari penang kini ke pahang. Dari Diploma Electrical Engineering, kini ke Diploma Kejuruteraan awam. Aku pelik sekejap.

Kenapa perlu amik banyak-banyak diploma? Kenapa tak sambung degree?

Dia senyum. Dan berkata:

Result aku utk EE dulu teruk sangat. Aku buat lah second diploma.

Terdiam sekejap aku kat tepi sungai lipis tu.Betapalah beliau tabah. Beliau merupakan seorang sahabat yang ceria. Cukup ceria. Suka membantu. Selalu jadi hero bila saat genting waktu pendakian. Aku tak sangka, besar juga dugaan buat dia. Umur dia pun dah banyak, layak dipanggil abang.

Bila dia tengok aku terdiam, dia pun kata:

Semua pun ada hikmah tersendiri. Cuma jangan pernah putus asa dalam hidup. Ok?

Ape lagi boleh aku kata? senyum je la dan teruskan makan ayam BBQ tu.


Satu hari nanti kita semua akan mati. Itu pasti. Tapi selagi kita hidup,sekiranya kita tak dapat mencipta sesuatu seperti bom atom pun, sekurang-kurangnya ciptalah kebahagiaan buat diri sendiri dan buat insan-insan tersayang.

Kerana hidup itu jadi lebih gembira dan bahagia, bila bersama insan-insan tersayang. Setuju?

Buat antara kawan terbaik aku, Dear Farah Izzati, come on weh. Aku seru kau bangkit, betul-betul move on. Let go, dan teruskan hidup. Hidup mesti kedepan, bukan ke belakang. Yang da lepas, yang da pergi, biarkan ia berlalu.Create new memories, yang dah lepas tu biarkan jadi kenangan. Simpan kemas-kemas dalam hati. Ok? :)

Have you heard this before?

When you think you're not happy with your LIFE,always think that someone is happy simply because you EXIST! :D

There's always silver line beares's, remember? :)

P/S:Nak kenal dengan Timbalan Presiden Aktiviti Sekretariat Rakan Muda UTMJB bagi 2011/2012?


Muka mintak penampar kan? kih kih kih :D

3 comments:

K said...

pergh, naik pangkat eh ko? haha

NadiRah said...

auuwwchh!!!
comelnyer~
huhuhu

Salim Safie said...

wuyooo ! tingginya jawatan....
nak jugak boleh ?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...